Alerts forCOVID-19&2020 Hurricane Season Marina Closures

Caribe Marina

15 Reviews
Claimed
Write a Review
Book Reservation
28101 Perdido Beach Blvd
Orange Beach, AL 36561
30° 16' 46.38'', -87° 32' 51.19''
251-980-8410
caribemarina.com
Orange Beach
Caribe Marina
Caribe Marina
Caribe Marina
Caribe Marina
Caribe Marina
Caribe Marina
Rain starting tomorrow morning.
78℉ESE at 12 knots
High03:12AM1.682ft
Low03:39PM0.158ft
Fuel
Last Updated: Nov 30, 2017

Diesel$2.99
Brand: Valvtect
Gas Regular$3.49
Brand: Valvtect; Octane: 89;
You might also consider...

Tastefully placed among the beautiful waterfront luxury residences of the Cap... Read More

The Town of Fort Myers Beach proudly operates and maintains the Matanzas Harb... Read More

The marina is located in historic downtown Fort Myers. Many restaurants and h... Read More
2020 Hurricane Season Marina Closures Alert
View 2020 Hurricane Season Marina Closures Page
Status: Closed

Due to Hurricane Sally we are not currently accepting any new transient slip rentals as we focus on repairing our docks. Thank you for your patience with us.

Last Updated: 2020-10-08 16:32:56 UTC

About


Caribe Marina is equipped with docks, fuel, bait, and a dock side store that is loaded with the ice, live bait, and beverages you need for your excursion. Don't worry if you forgot something at home, the Caribe Marina staff will hook you up with sunglasses, life vest or maybe a new hat to take home. We have jet ski and boat rentals plus all the fishing charters you desire.

Our slips come with power included and are floating docks for easy boarding and un-boarding. Located next door to Caribe Resort and Cobalt restaurant, Caribe Marina is the ultimate docking location on the island.

Founded in FUN, Caribe Marina boasts an array of laid-back to action-packed excursions such as jet ski rentals, pontoon boat rentals, deep sea and inshore fishing, parasailing, and dolphin tours, to name a few. If you want to spend some time on the water then Caribe Marina is THE way to go. Venture to a local island in the bay, explore one of the local coves, or ask about renting a kayak for a local getaway; kayaks are always a fun way to discover the local aqua-life and get back to nature while you are on your trip.

Our staff will be happy to schedule aqua-excitement. Give us a call or book directly on our website. Caribe Marina always has specials at various times during the year. Be sure to ask about discounts on dolphin cruises, jet ski rentals, boat rentals and deep sea fishing charters and come see why Caribe Marina is your top spot for fun on the water!

Berth Capacity


Slips:290
Linear Docks:200 Feet

Approach


We are conveniently located at Alabama Point, next door to Caribe Resort. This is the closest location to gulf access and we are directly across from the bay islands such as Robinson and Bird.
Minimum Approach Depth:15.0 Feet
Minimum Channel Depth:20.0 Feet
Mean Low Water Dock Depth:12.0 Feet
Mean High Water Clearance:55.0 Feet

Services & Amenities

Last Updated: Apr 06, 2020

Dockage:Yes
Fuel Dock:Yes
Water Hookup:Yes
Maintenance Facility:Nearby
Pump-out:Nearby
Restrooms:Yes
Trash:Yes
Ice:Yes
Boat Ramp:Nearby
Gas:Yes
Diesel:Yes
Security:Yes
Groceries:Yes
Alcohol:Yes
Medical Facility:Nearby
Closest Airport:Pensacola
Restaurants:Yes
Beach:Yes
Bait & Tackle:Yes
Max. Vessel LOA:90.0 Feet
Max. Slip Length:40.0 Feet
Max. Slip Width:36.0 Feet
Floating Docks:Yes
Oil Disposal:Yes
Dry Storage:Yes
Winter Storage:Yes
Show All

robjunkinsSep 07, 2020
Verified

There are no designated spots to park, so even though you paid, if you don’t find a spot, you are just out of luck. (As happened to us this weekend.)

Marina Response:
Thank you for the feedback. Currently it is the resort's policy to not assign slips. We have been working with them on a potential solution and we will bring this to them as we discuss how we can improve. Have a great day.
Was this helpful?  Yes - NoReport
robertdparkerJul 24, 2020
Verified

great marina. wide slips. not crowded at all. Just be careful of that current, it can fly

Marina Response:
Hi Robert! Thanks for leaving a review! We are glad you decided to stay with us and we hope to see you again soon!
Was this helpful?  Yes - NoReport
rafdcJul 22, 2020

Could not have been easier to work with. The ladies were very flexible allowing me to come in a day early and we'll certainly be back! I would suggest having a map to show boaters where they can launch. I was not aware it wasn't on the property.

Marina Response:
Thank you so much for the review! We will definitely consider that suggestion. Have a great day!
Was this helpful?  Yes - NoReport
toddageeJul 13, 2020
Verified

I had a great experience keeping my boat at the Caribe Marina. Check-in was a breeeze. I kept my boat there for 9 days and nothing was ever messed with on my boat. Fuel and ice were readily available and the staff was helpful and friendly.

Marina Response:
Thanks so much for the feedback! We are glad that you had a great experience with us. We hope to see you again in the future! Sincerely, Chris Logel General Manager
Was this helpful?  Yes - NoReport
tharpJul 08, 2020

Staff was super nice. The only suggestion is since we are paying for a boat slip and parking, the boat slip should be assigned so you are not having to look for a place each tile you come back in to park. Jet skis should have a different section to park in. Thanks for a great weekend at your marina and I hope you will consider these suggestions as paying customers.

Marina Response:
Thank you for the helpful feedback. We are considering your suggestions and how to best implement them in the future. Have a great day!
Was this helpful?  Yes - NoReport
tib177Jul 05, 2020

The marina itself is fine, but the fact that the slips are not assigned is very inconvenient. If you bring a cart down to your boat or hook a hose up to wash down you boat and you take your boat out some else can take your slip and you have to move all your stuff. Also allowing jet skis to take up 40” slips is a little absurd. If they would assign slips that would solve the problem. We will look for another marina that does just that.

Marina Response:
Thank you for taking the time to provide feedback. We will consider your suggestion and possible implementation in the future! Have a great day!
Was this helpful?  Yes - NoReport
buzzjeansonneJul 04, 2020

The staff was wonderful. Should have but did not make reservations for slips prior to arrival. The staff did everything that they could do to accommodate us for slips and were extremely nice compared to the treatment that we experienced at most other places. Hands on deck we’re always helpful and eager to help with mooring and fueling. All were very polite!!

Marina Response:
Thank you for the review! We are glad you enjoyed your stay with us and we hope to see you again soon! Have a great day!
Was this helpful?  Yes - NoReport
chriscraftJun 21, 2020
Verified

Current is terrible. You need to fully understand that before pulling your boat into the harbor. Staff is excellent and very helpful. Would stay there every time if a slip is available.

Marina Response:
Hi Chriscraft! Thank you for staying with us. We appreciate the review and look forward to serving you again in the near future!
Was this helpful?  Yes - NoReport
dobberdxJun 13, 2020

Check in was a mess. The office staff at least knew I was coming in but had not kept the information I had given them (contact number, where I was staying, trailer parking). Then they charged me double what they quoted me for trailer parking! It’s a great facility and location though and they were friendly despite relative incompetence.

Marina Response:
Good Morning, Thank you for the feedback. I don't entirely understand how we had your reservation which has all of your information in it, yet you were under the impression that we didn't know the information that it contained. I will look into the trailer parking situation and see if we made a mistake. Please call us at 251-980-8410 to rectify the situation. Thank you. ~Chris
Was this helpful?  Yes - NoReport
angelayorkJun 09, 2020

Enjoyed our stay and easy access to our boat. Will definitely use this location again.

Marina Response:
Hi Angela! Thank you so much for the kind words! We are so glad you had a great time at the marina! We appreciate you choosing us and look forward to seeing you again!
Was this helpful?  Yes - NoReport
lkess48155May 29, 2020
Verified

The current in the marina is horrible. I watched so many experienced operators get their boats, including ours, beat up by the dock and other boats. Never saw any available Dock hands to help boats dock or get their boats out of the marina. Also it is a first come first serve marina. We paid for a slip but the only ones available were the ones in front of the Caribe resort. It seemed that all the spots in front of the marina were taken by boats for rent ie pontoon boats etc. Larger boats should have the outside edges and the smaller boats the inside spots. We will not stay at the Caribe again due to the danger of this Marina.

Marina Response:
Good Morning, We appreciate the feedback. The current can be a little tough for inexperienced boaters for sure! We employ 8 dockhands each day to assist boaters. A quick call to the dock store will immediately send a dockhand or two in your direction if you are preparing to come in. Also we don't have a boat launch so we cannot assist with that. The marina has two parts, there are 220 slips behind the resort next to us that the resort operates as first come first serve due to the fact that they are never full. The marina has 27 slips that are available for people not staying at the resort, but these are not first come first serve, these are assigned slips due to the high demand and limited supply. Ultimately, we are sorry that you did not find your stay satisfactory. We will take all of your suggestions under consideration to improve! Have a great day!
Was this helpful?  Yes - NoReport
rethsmithMay 04, 2020
Verified

Great will come back again

Marina Response:
Thanks for joining us! We are glad you had a great time and we hope to see you again soon!
Was this helpful?  Yes - NoReport
christopherbApr 29, 2020
Verified

I was unable to make the trip due to work. I called the manager of the Caribe and explained that I wouldn't be able to make my trip due to work obligations and asked for the reservation to be canceled and the monies to be refunded. I was told that company policy is no refunds for cancellations. _______________________________________________________________ Following the post above I was contacted by the Manager. We spoke via email as to a resolution which included an exception to the cancellation rule in this instance as well as a sincere apology. Chris, thank you very much for extending the rule exception. I will absolutely be back in the future.

Marina Response:
Hi Mr. Blanchard, I am sorry about the situation that you have experienced. While it is not normal for us to disregard our cancellation policy regardless of season, I am going to review the situation to see if we can resolve the issue. We appreciate your feedback and will be reaching out to you. Sincerely, Chris
Was this helpful?  Yes - NoReport
bilbo5121Mar 17, 2020
Verified

Great Stay, great help getting in ....A lot friendly people....Thanks...

Marina Response:
Thank you so much for the kind words! We are glad you enjoyed your stay with us and found us easy to work with and helpful! We can't wait to see you again in the future!
Was this helpful?  Yes - NoReport
mparkerJan 29, 2020

We docked our boat there for 10 days for vacation! Extremely friendly staff! Met a lot of the guys that does the fishing charter’s awesome people. Caribe Marina has everything you need! Planning on another 10 days this July!

Marina Response:
Thank you so much for leaving a review! We are glad you had a great time staying with us and we can't wait to see you in July! Have an awesome day!
Was this helpful?  Yes - NoReport