The 2023 Marinas.com Boaters' Choice Awards Recipients Are Here! See This Year's Marina Honorees

Redondo Beach Marina

49 Reviews
Write a Review
181 N Harbor Dr
Redondo Beach, CA 90277-2598
33° 50' 28.68'', -118° 23' 28.58''
3103743481
$24 - $36/night
www.rbmarina.com
Redondo Beach
Redondo Beach Marina
Redondo Beach Marina
Redondo Beach Marina
Redondo Beach Marina
Redondo Beach Marina
Redondo Beach Marina
Redondo Beach Marina
Redondo Beach Marina
Redondo Beach Marina
Redondo Beach Marina

Awards


Boaters Choice 2020Boaters Choice 2021Boaters Choice 2023

About


Redondo Beach Marina, is one of the four marinas in King Harbor. We are just two minutes to the mouth of the Harbor and Open Ocean. On premises we have two – five ton mechanical boat hoists. Our slips range from 20′ to 65′. Please make sure you call for slip availability, as our larger slips are generally full.

We offer restrooms, showers, laundry, dock boxes, mail/message services, water and power. Restaurants, nightclubs and fish markets surround the slip area and we are within walking distance from many more. The fuel dock and pump out station are only a short distance away.

Weekend and weekday dock tie up is available, at first come first serve basis.

Berth Capacity


Slips:68
Moorings:2

Services & Amenities

Last Updated: Jan 22, 2024

Fuel Dock:Yes
Gas:Yes
Diesel:Yes
Dockage:Yes
Moorings:Yes
Transient Storage:Yes
Long Term Storage:Yes
Dinghy Dock:Yes
Pump-out:Yes
Restrooms:Yes
Showers:Yes
Laundry:Yes
Trash:Yes
Ice:Yes
Groceries:Within 5 Miles
Pharmacy:Within 5 Miles
Beach:Within 5 Miles
Bait & Tackle:Yes
Repair Crane:Yes
Show All

Verified

Small craft warnings prevented me from arriving at A-6 Redondo. Tried to contact Dockwa for cancelation and/or rescheduling..no response

Marina Response:
Hello Dee, please give us a call at 310-374-3481 or email us through your reservation like on Dockwa, so we can refund your stay. I cannot find a reservation under the name of Dee. We have a very flexible refund policy. Hope this helps!
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Awesome! The boat parade was beautiful this year!

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Stayed on a mooring for one night. Was very pleasant. Other than the sand (slime) line being tangled around the mooring ball which took several minutes to clear, everything else was perfect for our short stop.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Redondo Harbor has so many things to offer. The mooring balls are inexpensive and the harbor is well protected and relatively quiet. It is close to good restaurants, lovely beaches, fun events, shopping and marine supply. Most importantly, the community was so welcoming. The marina staff were very helpful and friendly. We also appreciated the harbor patrol. We felt so lucky to find such a small town vibe in one of the busiest areas in the US.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Its my home marina and I love it

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Easy to reserve and access. Appreciated the email detailing where yo find things in the marina.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Mooring easy to access. The marina responded quickly on the app to questions. Lots of restaurants to choose from. The dinghy dock is not located where it says it is in the picture.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Excellent service in the face of a hurricane. I have stayed here several times always a pleasure

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Very helpful and responsive

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Harbor patrol came out meet us and say hi, making sure we’re OK! Peaceful and beautiful spot, we will be back!!!!

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

We arrived about 1:30 on Saturday afternoon looking for our assigned mooring B2, after a few laps around the marina we realized that there was a boat moored in our space. They said that the harbor patrol put them there the night before! with no 42 foot moorings left to grab and the harbor patrol not answering we were forced to grab an open mooring for a smaller boat and rig it up to stay safe. Not a comfortable feeling at all

Marina Response:
Hello Kenneth, glad we were able to talk just now. Again, as we discussed, we apologize about Harbor Patrol. Best way to communicate with us is through the Dockwa app. We had messaged you on Friday once we learned that we had a line cut on our B Moorings and had to some reassigning. Next time you Moor with us, be sure to keep an eye out and reach out through the Dockwa site so we can reply quickly when needed.
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Good morning, I am contacting you today due to the terrible and illegitimate experience I have had at Redondo Beach marina. I have been harassed by harbor patrol since the day of my first reservation. Multiple times a day they asked me if I rented the space, which I clearly did. I told them I have a receipt and every day they continued to pressure me, question me , and complain that other boaters did not pay. After the 7 legal days I was told I am allowed to book at he office I was informed that I could extend my trip or speak with the harbor about anchoring for the allotted time. I went to the harbor at the end of my reservation and inquired about anchoring my boat, they told me I had to speak with Craig the dock master and gain his approval. Due to the fact that the office is closed on Sunday and I was to speak with him Monday morning. This was an agreed upon conversation from the fire chief a British man who claims to be the harbor master and also he same person who has been harassing me daily. I come back to my boat from land and they follow me around for at least 10 minutes and then approach my boat where I have my 2 year old son with me. They told me why am I still here legally I'm only allowed 5 days within the harbor and that they didn't not care that I paid for 7 days. They then went on to use racially charged language at me and my family (we are an interracial couple). Then when I told them I did not understand anything that was happening he told me that we would not be welcomed back in the harbor. This went on for about an hour to which concluded that if I do decide to come back I have to contact the fire department directly and at there discretion they will let me anchor or rent a ball....... I feel that I am being treated unjustly under the law and not being given the same opportunity to anchor my vessel or use the marina to the same capacity as other boaters. If you would please let me know that you received this message I would appreciate it because it is not fair for anyone to be discriminated against.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Thank you to all the staff for a great experience. I ended up having to leave my dinghy at the hoist for 48 hours because i needed to attend to an emergency on land and was very pleasantly surprised it was sitting there safely after two nights. i think i will return quite often to spend a few days in the best marina on the west coast. Thank you all.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Stay was great! I already reserved a second stay.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Could not find the moor info on any of my confirmations and could not get in touch with anyone. Because I wasn’t able to confirm the location of the moor I rented, I wasn’t able to use it.

Marina Response:
Good afternoon Mandy, Can you provide me with a confirmation number for your reservation? Unfortunately, I do not see any reservations made under the name of Mandy. Possibly, reason why? We are open M-F 8"30am -5pm, 310-374-3481 and do respond through the Dockwa app messages that can be sent once reservations are made.
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Great. Just dirty lines

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Aside fro the 62 degree wind it was great. very clean and easy to use moorings. I would go back.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Great service and easy mooring

Marina Response:
We apologize, there have been recent changes as where the dinghy dock is. Now designated where our Boat Hoist Dock is. We will uploading a new map on Dockwa.com. You can always contact us on Dockwa as we check messages regularly. Hope you enjoyed the show!
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Ropes are very dirty. Time change. Nice marina

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

We had such a great time with our Yacht Club event! We loved our mooring. Thank you !!

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Mooring was location was great, staff at dinghy dock were helpful and friendly. Mooring 'wand' was very short making it hard to pick-up and the rope on the bow and stern 'loops' was too big to go through my boat's hawse pipe.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Perfect! Had a great time on the mooring!!

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

It was great!!! We are planing on coming back soon

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Easy peasy. Barking sea lions all night. Slimiest of slime lines. Still da bomb.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Fast response, extremely accommodating, super friendly staff.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Easy access, friendly and helpful staff, great restaurants. We enjoyed the day there with family and friends.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Very calm. We are loving our stay at Redondo Beach. Easy access to everything we need. Very helpful staff. Great place for a layover.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

The mooring A13 had no sand line to the rear loop so was unusable. I took another mooring A6 and phoned both Harbor numbers for reservations and got voicemail or call back. Eventually I sent a message to doles and got a delayed response at sunset saying to leave as that was booked to another boat and it gave three alternates ( one of which was being used by someone who had the same defective mooring problem as me. But by this time the light was gone so I gave up and returned to my slip, I only used your mooring service one night I do not expect to be charged for both

Marina Response:
Thank you for your feedback. Unfortunately, we do not find out about damaged Moorings immediately, due to the fact they are serviced quarterly. This causes problems for our boaters especially during our busy weekends, where most Moorings have been pre-assigned. Changing Mooring numbers can cause a problem as boaters have bad reception on the water, and last minute changes get confusing for everyone. We apologize for this hiccup. We did only charge for one night! If you have any additional questions please reach out to us...
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Easy calm spot to stay at. Enjoyed July 4th here. Have 2 compliants. The seal dock is annoying. Loud seals all night. Secondly the moooring lines aren’t used often and are covered in growth. Wear gloves.

Marina Response:
Glad you enjoyed the show! Sea Lion Dock is an attraction, a pretty loud and smelly attraction! Thank you for baring through with local mooring mascots. We are at the end of our cleaning cycle, apologies for the growth.
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Our club was using many of the moorings this weekend for an event and the marina could not have more helpful with assisting us. Thank you so much for helping our event go smoothly!

Marina Response:
Glad it all went smooth!
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

I didn’t end up going, so I requested a refund or credit, and they didn’t respond to my message.

Marina Response:
Hello Tiffany, thank you for your feedback. We apologize for the gap of communication. Unfortunately there are times messages are not seen or are unnotified, There was no cancellation request or refund request submitted by you which also didn't allow us to see your change of plans. Fortunately, our cancellation policy is very flexible. We have never denied a refund. Went ahead and refunded your reservation. Please note our office number 310-374-3481 Mon-Fri 8:30am-5:00pm should you not be able to reach us through Dockwa. Please let us know if anything else us needed, or if you would like to book a future stay.
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Poor location. Entered harbor then decided not to stay there. Pump out Dock in terrible shape and obviously neglected. Two cleats almost entirely pulled out.

Marina Response:
Thank you for your feedback. We will pass this information down, as we do not run this. Hope next visit it will be to par.
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Nice mooring ground, few boats, good privacy. Plenty of restaurants nearby.

Marina Response:
Please come again, as more is back to normal !
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Great customer service. Both in the office and the boat hoist. Dock area was a little scary. Lots of drinking and rough looking guys. Your security looks a little soft. We are originally from Stockton so was not a big issue. Should consider contract with actual PD for foot patrols.

Marina Response:
Thank you for your feedback and suggestions!
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Very nice and outstanding service. The best of the best 👌

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

The best place and service ever. Love it

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Simple process. Friendly Harbor Patrol. Nice Harbor.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

The experience was amazing. Jennifer from Redondo Beach Marina was responsive to our request, professional, and made our overall experience amazing. Thank you Jennifer!

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Stay was pleasant. Easy to find your way around.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Love this place. We had a wonderful night on one of their mooring balls.

Marina Response:
Glad to hear !!! Tell your boating friends and bring company next time...lots to see and do here ! Cheers :)
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

The tri[ was very enjoyable. The moorings are easy to use and secure. We went on some lovely walks from the marina and got some good go-food to boot. We also found the Harbor patrol to be very helpful. My only negative comments are: 1. The moorings are downwind from the breakwater and the pelican poop smell is really bad; 2. the dinghy dock was hard to find, but we did ultimately locate it (we think) in Basin 3. All in all, we had a great time!

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Beautiful mooring! I would highly recommend!

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

It was great! Weather didnt quite cooperate but not their fault. The boats around us were friendly, the Harbor Patrol was friendly. We will do this again!

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Good inexpensive place to stop while traveling along the coast.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Only moorings available. Dinghy dock is long distance from moorings.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Always a great place to Moore! Perfect spot to spend the night or weekend! Lots to do!

Marina Response:
Glad you enjoyed your stay ! see you next time...
Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Great communication with the marina manager. Contacted me several times to make sure everything was ok.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

The mooring had sea life growing on it and the spreader line was so filthy that it took me hours to clean the mess from my boat. I will not use those moorings again until I am assured that they have been cleaned and properly maintained.

Was this helpful?  Yes - NoReport
Verified

Awesome trip, always a pleasure hanging out in front of the Portafino and the beach scene at the pier. Be back in August, Thanks.

Was this helpful?  Yes - NoReport